Kontion laatikon vaihto
Valvoja: sisua
Kontion laatikon vaihto
Pitäisi vaihtaa -74 kontioon vaihdelaatikko. Onko paha homma / mitä olisi hyvä tietää ennen hommaan ryhtymistä, vai työkö taas tekijää opettaa…?
Re: Kontion laatikon vaihto
Eipä muuta mieleen tule kuin laatikon välitys.. olethan sen huomioinut?
Itse jos tekisin vaihtaisin samalla kampuran ja kytkinakselin stefat yms.
Itse jos tekisin vaihtaisin samalla kampuran ja kytkinakselin stefat yms.
Käsittääkseni ”uudessa” laatikossa on sama välitys kuin vanhassa, mutta pitää vielä tarkistaa ennen kiinni laittoa. Saman vuosimallin autoja molemmat. Jos ei, niin pitää vaihtaa peräkin siitä luovuttajasta. Laatikko mahtuu ilmeisesti laskeutumaan hyvin alas? Pitää vaan joku nostin kehitellä… onnistuisikohan pumppukärryn avulla? Niissä ei tietysti riitä nostokorkeus, mutta pitää saada välillä vaikka roikkumaan liinan varaan ja puuta väliin tms.
-
Aikonaan kontion laatikko irrotettiin että ikkunat auki ja paksu parru ovien väliin ja riimutaljalla laskettiin laatikko maahan...
Voishan tuo ylhäältä päin riiputtaminen tietysti toimiakin… helpompi vaan olisi touhuta ovet auki. Etukuormaajaan jos askartelisi nostopuomin ja sillä nostelisi. Lattiassa ei taida olla muita reikiä kuin vaihdekepille ja ulosotolle?
Itse vaihdoin uuden vanhan loota just 74 neloseen. Laitoin paksuhkon parrun ovien väliin. Tein euet ulkopuolelle. Sitten ketjunostmella loota pois. Lattiassa on suuri aukko. Siyyen on varauduttasva vetämään looya auton alta pois. Tää ketjusysteemi on hyvä, kun laittaa uutta paikalleen