Hei kaikki !
Halusin aloittaa keskustelun siitä, kuinka me voimme käyttää Twitteriä jaamme kokemuksiamme ja tietojamme liittyen Sisu-autoihin ja muihin teknisiin aiheisiin. Oletteko käyttäneet tämä seurataksenne uutisia teollisuusajoneuvoista, jakamaan kuvia projekteistanne, tai löytämään samanhenkisiä yhteisöjä? Olisi mielenkiintoista kuulla, miten sosiaalinen media, erityisesti Twitter, on auttanut teitä yhdistämään intohimonne muiden harrastajien kanssa. Kaikki näkemykset ja kokemukset ovat tervetulleita!
Twitterin hyödyntäminen Sisu-autoharrastajien yhteisössä
Valvoja: sisua
Twitterin hyödyntäminen Sisu-autoharrastajien yhteisössä
Viimeksi muokannut Ari46, Ke Tammi 24, 2024 12:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Twitterin hyödyntäminen Sisu-autoharrastajien yhteisössä
Yhtään en tiedä kuinka twitteriä nykyään x käytetään. Instagram ja facebook tutumpia. Mitä etuja twitterissä on sitten perinteiseen foorumiin verrattuna kuin mahdollinen nopeampi vastaus johonkin aiheeseen. Facebook on ainakin sekava jos vanhempaa keskustelua yrität löytää.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
JeeP wrangler
Re: Twitterin hyödyntäminen Sisu-autoharrastajien yhteisössä
Mielenkiintoinen avaus. Somealustoja alkaa olla niin paljon että kaikkien käyttäjien saaminen yhteen alustaan on mahdotonta. Itse käytän harrastukseen omaa webbisivua; harvan pään tukena sekä projektipäiväkirjan tyyppisesti. Somealustoista Instagram on se minne julkaisen jos julkaisen ja sieltä on automaattijako facebooksivulle sekä X/twitteriin. Facea en itse käy enää lukemassa mutta muutamia seuraajia silläkin sivulla. Jotain hassua on tullut postattua myös youtubeen ja tiktokiin.
Kaikissa somealustoissa ehkä tärkeintä olisi sopivien hashtagien käyttäminen. Esim #sisua voisi olla hyvä tagi, jolla tämän foorumin seuraajat olisi helppo tavoittaa. Minun projektit löytyy vaikka googlella haulla @protosportfi ja/tai #sa1826. Lisäksi omassa seurannassa on eri alustoilla useita tageja ja somettajia.
Tämänkin keskustelupalstan suurin ongelma on omasta mielestäni kuvamateriaalin herkkyys kadota ja asianvierestä kommentointi. Tietty harmittaa se parin vuoden takainen kantarikko, joka leimasi kaikki aloitukset ennen sitä 30.4.2020 päivälle. Niitä olen kuittaillut vieläkin luetuksi muutaman aiheen kerrallaan.
Kuvien osalta en tiedä mikä olisi ratkaisu, kun jokaisella on vapaus poistaa omat juttunsa netistä ja varsinkin omista taltioistaan. Mutta esim tänne linkitettäessä ei ehkä ajatella että se ratkaiseva projektikuva auttaisi ehkä täällä jotakuta uutta harrastajaa ja poistaisi tarpeen avata vanhoja ketjuja.
Se toinen asia, ketjun sotkeminen jollain asiaan kuulumattomalla terveisten lähettämisellä on veteen piirretty viiva. Toisille ok, itse ajatelen asian niin että ellei kommentin asia mahdu aloittajan otsikon alle, ei kommentti kuulu ketjuun. Mikäli on pakko asiasta päästä sanomaan, sille voi avata oman ketjun tai etsiä sopivan entisistä.
Tätäkin palstaa ainakin google skannaa melkko hyvin, joten miksei täälläkin voisi leimata keskustelua asiasanoilla / tageilla jolloin hakukoneetkin löytäisivät perille.
Kaikissa somealustoissa ehkä tärkeintä olisi sopivien hashtagien käyttäminen. Esim #sisua voisi olla hyvä tagi, jolla tämän foorumin seuraajat olisi helppo tavoittaa. Minun projektit löytyy vaikka googlella haulla @protosportfi ja/tai #sa1826. Lisäksi omassa seurannassa on eri alustoilla useita tageja ja somettajia.
Tämänkin keskustelupalstan suurin ongelma on omasta mielestäni kuvamateriaalin herkkyys kadota ja asianvierestä kommentointi. Tietty harmittaa se parin vuoden takainen kantarikko, joka leimasi kaikki aloitukset ennen sitä 30.4.2020 päivälle. Niitä olen kuittaillut vieläkin luetuksi muutaman aiheen kerrallaan.
Kuvien osalta en tiedä mikä olisi ratkaisu, kun jokaisella on vapaus poistaa omat juttunsa netistä ja varsinkin omista taltioistaan. Mutta esim tänne linkitettäessä ei ehkä ajatella että se ratkaiseva projektikuva auttaisi ehkä täällä jotakuta uutta harrastajaa ja poistaisi tarpeen avata vanhoja ketjuja.
Se toinen asia, ketjun sotkeminen jollain asiaan kuulumattomalla terveisten lähettämisellä on veteen piirretty viiva. Toisille ok, itse ajatelen asian niin että ellei kommentin asia mahdu aloittajan otsikon alle, ei kommentti kuulu ketjuun. Mikäli on pakko asiasta päästä sanomaan, sille voi avata oman ketjun tai etsiä sopivan entisistä.
Tätäkin palstaa ainakin google skannaa melkko hyvin, joten miksei täälläkin voisi leimata keskustelua asiasanoilla / tageilla jolloin hakukoneetkin löytäisivät perille.
Jay
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Reverse Engineer
SA-1826 asioidenhoitaja
Re: Twitterin hyödyntäminen Sisu-autoharrastajien yhteisössä
Hyvä avaus Ari,
Itse en koe intohimoa olla 24/7 somealustoilla. Tällaisilla foorumeilla voi rauhassa lukea juuri sitä asiaa mistä on kiinnostunut. Harrastuksessa ei tiedon saannin nopeudellakaan ole merkitystä, vaan sillä että saa juuri oikeaa tietoa. Olen @jay erimieltä, tällaisista palveluista puuttuu nimenomaan anonyymien vierestä vittuilu, kun kukavaan ei voi ottaa kantaa asioihin.
Tagit on hyviä, mutta kaikki somealustat paskoja miljoonine mainoksineen.
Valokuvat ovat kieltämättä ongelma. Siinäkin lienee paras ratkaisu malttaa laittaa kuviin nuo kuvaukset ja tagit. Oli se kuva missä ikinä, niin linkin katkeamisen jälkeen niitä voi etsiä muista palveluista.
Tägi-, saitti- ja käyttäjäviidakkoon olis hyvä olla hakemisto jossakin... esimerkiksi täällä.
Nytkin voin jatkossa seurata Jayn projektien etenemistä, kiitos vinkistä.
Somepalveluissa niin kuin muissakin palveluissa, jokainen käyttää mistä tykkää.
Itse X:ään liittyen, jos Musk ei sitä sukkelaan eteenpäin myy, niin kohtalona on palvelun katoaminen.
#musk_ajaa_kerosiinillä_sähkön_sijaan
Itse en koe intohimoa olla 24/7 somealustoilla. Tällaisilla foorumeilla voi rauhassa lukea juuri sitä asiaa mistä on kiinnostunut. Harrastuksessa ei tiedon saannin nopeudellakaan ole merkitystä, vaan sillä että saa juuri oikeaa tietoa. Olen @jay erimieltä, tällaisista palveluista puuttuu nimenomaan anonyymien vierestä vittuilu, kun kukavaan ei voi ottaa kantaa asioihin.
Tagit on hyviä, mutta kaikki somealustat paskoja miljoonine mainoksineen.
Valokuvat ovat kieltämättä ongelma. Siinäkin lienee paras ratkaisu malttaa laittaa kuviin nuo kuvaukset ja tagit. Oli se kuva missä ikinä, niin linkin katkeamisen jälkeen niitä voi etsiä muista palveluista.
Tägi-, saitti- ja käyttäjäviidakkoon olis hyvä olla hakemisto jossakin... esimerkiksi täällä.
Nytkin voin jatkossa seurata Jayn projektien etenemistä, kiitos vinkistä.
Somepalveluissa niin kuin muissakin palveluissa, jokainen käyttää mistä tykkää.
Itse X:ään liittyen, jos Musk ei sitä sukkelaan eteenpäin myy, niin kohtalona on palvelun katoaminen.
#musk_ajaa_kerosiinillä_sähkön_sijaan
Re: Twitterin hyödyntäminen Sisu-autoharrastajien yhteisössä
En pidä itseäni ihan toivottoman huonona, mitä nettiasioihin tulee, mutta yritin juuri löytää yhtä aika tuoretta Sisu -projektia. Google ei löydä auton mallilla, piti selata foorumeiden topicceja läpi ja sieltä löytyi tieto millä hakusanalla pitäisi löytyä Instagramista. Mutta Google ei löydä silti. Sinnekin pitäisi sitten kirjautua tai klikkailla ponnahdusikkunoita.
Kyllä näille foorumeille on käyttäjänsä. Varsinkin minua(kin) huonommin nettiä käyttävät arvostavat kovasti.
Kyllä näille foorumeille on käyttäjänsä. Varsinkin minua(kin) huonommin nettiä käyttävät arvostavat kovasti.
Re: Twitterin hyödyntäminen Sisu-autoharrastajien yhteisössä
Eiköhän tää foorumi riitä, on muutakin tekemistä kun räplätä puhelinta....