Karhu-Sisu
Valvoja: sisua
Re: Karhu-Sisu
Taas pikkuisen edistytty. Vielä on tosin monia pikkuosia puhaltamatta ja maalaamatta ennenkuin pääsee niputtamaan akselia. Tosin nyt on isoimmat osat maalissa
Nyt tosin olen alkanut ihmettelemään aikaisempaa värivalintaani rungolle, että eikö tuohon nyt vähän pirteämmänkin värin olisi voinut valita kuin harmaan (Sisu runkoharmaa). Vaan eipä sitä enään muuteta kun etupää on tuolla värillä
Nyt tosin olen alkanut ihmettelemään aikaisempaa värivalintaani rungolle, että eikö tuohon nyt vähän pirteämmänkin värin olisi voinut valita kuin harmaan (Sisu runkoharmaa). Vaan eipä sitä enään muuteta kun etupää on tuolla värillä
Re: Karhu-Sisu
Onpas siisti David Brown! Tuommoisella minä opettelin pienenä ajamaan.
Re: Karhu-Sisu
Jos kiinnostaa, niin täältä löytyy tuon taavetin myötä ja vastamäet:Wonderi kirjoitti:Onpas siisti David Brown! Tuommoisella minä opettelin pienenä ajamaan.
http://www.taavetti-talli.net/t144-davi ... ksi-valmis
Re: Karhu-Sisu
^ Oho, siellähän olikin juttua lukea asti! Kiitokset linkistä
Re: Karhu-Sisu
Taas pikkuisen eteenpäin projektin kanssa. Mutta ei niin hyvää ettei jotain pahaakin. Kun puhaltamisen jälkeen aloin sekoittamaan pohjamaalia maaliruutan kannuun, niin eikös sitten täysinäinen alasäiliö päässyt pyörähtämään irti ruiskun pohjasta ja kaikki maali maahan / työhousuille,
Ja kuinka yllättäen, sitten se tuohon runkoon varattu maali ei enään riittänytkään koko rungon maalaamiseen... Joten nyt tuo lopullinen pohja/pintamaalaus siirtyy ensiviikolle.
Ja siinä meni sitten hyvät työhousut.
Ja kuinka yllättäen, sitten se tuohon runkoon varattu maali ei enään riittänytkään koko rungon maalaamiseen... Joten nyt tuo lopullinen pohja/pintamaalaus siirtyy ensiviikolle.
Ja siinä meni sitten hyvät työhousut.
Re: Karhu-Sisu
Ohoh onpas ollut herkällä... ettei vain olis kontion karhu-sisu nuoaras puolinen...
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: Karhu-Sisu
Sitä kun ei oo pitkään aikaan päässyt ruuvailemaan sisua, niin sitä on sitten jotenkin herkkänä....MORSKU kirjoitti:Ohoh onpas ollut herkällä... ettei vain olis kontion karhu-sisu nuoaras puolinen...
Ja taas eteenpäin.
Rungossa pintamaali päällä:
Jousetkin alkaa taas muotoutumaan alkuperäiseen muotoonsa, toki pitää vielä puslat vaihtaa norrien päihin.
Re: Karhu-Sisu
Jepulis, tänä päivänä askarreltu jousien kanssa, ja saatu ne kasattua. Nyt ne odottaa sitten muita osia maalaukseen kavereiksi.
Tässä pieni kuvakooste päivän toimista.
Uusien puslien prässäystä norran päähän:
Puslien kalvaminen oikeaan mittaan:
Ja siinä korjatut jouset:
Tässä pieni kuvakooste päivän toimista.
Uusien puslien prässäystä norran päähän:
Puslien kalvaminen oikeaan mittaan:
Ja siinä korjatut jouset:
Re: Karhu-Sisu
Pikkuaskelin eteenpäin:
Takajouset paikoillaan.
Takajouset paikoillaan.
Re: Karhu-Sisu
Voi kun oliski tollaset tilat ja vermeet......
Re: Karhu-Sisu
Sepä se. Kummatkaan tilat ei ole omia, jousityöt tein työpaikallani firaabeli hommina, ja itse auto on sitten kaverin tallissa levällään.Drafter kirjoitti:Voi kun oliski tollaset tilat ja vermeet......
Itse ei omista muutakuin "pohjolanliikenteen tallin" ja sitten vain tuolle autolle sopivan säilytys tallin, missä ei voi mitään oikein tehdä.
Eli olisihan se mahtavaa omistaa edes se lämmin tilava talli auton ruuvaukselle...
Re: Karhu-Sisu
Taka-akselin osat alkaa pikkuhiljaa olemaan maalattuina.
Osat hiekkapuhallettuina.
Ja pohjamaalissa:
Osat hiekkapuhallettuina.
Ja pohjamaalissa:
Re: Karhu-Sisu
Nyt on työt haitanneet taas harrastuksia... Mutta eteenpäin mennään niinkuin mummo lumihangessa
Jarrut nipussa. Tosin jarruräikät pitää värkätä yleimallin räikistä, lyhentäen ja shimmaillen leveyttä. Ja sitten pitää vielä jousisylintereihin vaihtaa tiivisteet, kun toinen sylinteri pikkuisen vuotaa ilmaa sinne "jarrun löysäys" ruuvikuvun alle, kun käsijarru on vapautettuna. Mutta ne sylinterit saa sitten autonkin alla paikoilleen. Nyt pitää vain saada tuo akseli auton alle paikoilleen.
Napa kasassa ja vetari paikoilleen.
Ja siinä:
Jarrut nipussa. Tosin jarruräikät pitää värkätä yleimallin räikistä, lyhentäen ja shimmaillen leveyttä. Ja sitten pitää vielä jousisylintereihin vaihtaa tiivisteet, kun toinen sylinteri pikkuisen vuotaa ilmaa sinne "jarrun löysäys" ruuvikuvun alle, kun käsijarru on vapautettuna. Mutta ne sylinterit saa sitten autonkin alla paikoilleen. Nyt pitää vain saada tuo akseli auton alle paikoilleen.
Napa kasassa ja vetari paikoilleen.
Ja siinä:
Re: Karhu-Sisu
Siinä uudet osat jarruräikkiin.
Valmiina lähtöön...
Valmiina lähtöön...
Re: Karhu-Sisu
Jarrurumpujen saatavuus ei ole ongelma, tuohon sisun CTR perään löytyy rumpuja ainankin tilaamalla kaikista raskaan kaluston vara-osaliikkeistä, eikä hintakaan ole kohtuuton. Suurempi haaste on jarrunauhat, tai lähinnä niiden materiaali, osa on sellaisia ettei tahdo löytyä riittävää pitoa ainakaan yhdistelmäkäytössä. Ihan kysymättä asianomaiselta edes lupaa, (kun tiedän ettei soittoja kovin montaa tule olemaan) heitän vinkin josta ainakin tietoa löytyy, Huoltopalvelut Suvinen Oy/Pentti Maksula. Kaveri on 30 vuotta vehdannut Sisujen kanssa, ensin asentajana korjaamolla, sitten Sisun Truck Racing teamin asentajana, josta siirtyi automyyjäksi, ja nyt lähes 10 vuotta oman pajan vetäjänä.