A-45 rekisteröinti
Valvoja: sisua
A-45 rekisteröinti
Moi,
Ostin juuri itselleni oman proton.
Mitähän muutoksia valojen yms. suhteen joudun tähän tekemään, että saan sen siviilikilpiin?
t.Matti
Ostin juuri itselleni oman proton.
Mitähän muutoksia valojen yms. suhteen joudun tähän tekemään, että saan sen siviilikilpiin?
t.Matti
- planeettanapa
Re: A-45 rekisteröinti
Onnittelut hyvästä hankinnasta! Riippuu vuosimallista, millaisia vaatimuksia siinä on, mutta yleensä sotavaloja ei hyväksytä. Nekin on katsastajasta kiinni, miten suhtautuu. Muuten valoihin ei tartte koskea. Kuraläppiäkin joku voi olla vailla, mutta ilmoittaa olevan maastokuorma-auto, niin ei tarvi. Takavalot saattaa olla oranssit jarruvaloille, mutta johonkin vuosimalliin asti ne saakin olla, vaikka sitä katsastaja tuskin tietää. Tämänkin ongelman saa poistumaan vetämällä kevyesti punaista sprayta niiden päälle. Toinen vaihtoehto sitten olisikin ostaa multa valmiiksi katsastettu, niin sekin ongelma olisi hoidettu.
Onneksi olkoon, ja tervetuloa palstalle.
Tiedätkö autosi SA-rekisterinumeroa, ja onko valmetin vai leylandin koneella?
Tiedätkö autosi SA-rekisterinumeroa, ja onko valmetin vai leylandin koneella?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Onneksi olkoon kunnon mönkkärin hankinnasta.
Itse katsastin toisen kerran ronttosen eikä kummempia kommelluksia. Sotavalot on kiinni eikä paljon inssiä kiinnostanu mutta jarruvaloja epäilivät kunnes kävivät opuksista tsekkaamasta ja sieltä löytyi joku pykälä vuodelta -67 jotta saa olla punaiset tai punaruskeat(= liene oranssi..) eli vakiolla meni sekin. Lokasuojia ei ole eikä ne protoon kuulukkaan, jos jossain vaativat niin sellaine bresneviläisyyden jäänne ei ole hyvä ihmisen ajatusmaailmassa (vaikka katsatusinssi olisikin).Jarrut katsottiin ja valojen suuntaus sekä normaalit venkotukset alustan suhteen.Päästöjä eivät mitanneet kun protoni on vuodelta 72. Tosin pakoputkesta ei tule kuin vesihöyryä ja hieman miehisiä tuoksuja..
Eikun linjalle vaan!
Itse katsastin toisen kerran ronttosen eikä kummempia kommelluksia. Sotavalot on kiinni eikä paljon inssiä kiinnostanu mutta jarruvaloja epäilivät kunnes kävivät opuksista tsekkaamasta ja sieltä löytyi joku pykälä vuodelta -67 jotta saa olla punaiset tai punaruskeat(= liene oranssi..) eli vakiolla meni sekin. Lokasuojia ei ole eikä ne protoon kuulukkaan, jos jossain vaativat niin sellaine bresneviläisyyden jäänne ei ole hyvä ihmisen ajatusmaailmassa (vaikka katsatusinssi olisikin).Jarrut katsottiin ja valojen suuntaus sekä normaalit venkotukset alustan suhteen.Päästöjä eivät mitanneet kun protoni on vuodelta 72. Tosin pakoputkesta ei tule kuin vesihöyryä ja hieman miehisiä tuoksuja..
Eikun linjalle vaan!
Kiitoksia vastauksille!
SA-numero mun protolle on SA-1396 ja se on varustettu Laylandin turbokoneella. Vuosmalli -77. Mittarin mukaan 50 000km ja on edelleen hyvässä iskussa. Vaatii nyt ainoastaan joitain letkujen ja vesipumpun laakerin vaihtoa.
Ajelen tällä nyt syksyn Lieksassa ja otan mukaani talveksi Jyväskylään.
t.Matti
SA-numero mun protolle on SA-1396 ja se on varustettu Laylandin turbokoneella. Vuosmalli -77. Mittarin mukaan 50 000km ja on edelleen hyvässä iskussa. Vaatii nyt ainoastaan joitain letkujen ja vesipumpun laakerin vaihtoa.
Ajelen tällä nyt syksyn Lieksassa ja otan mukaani talveksi Jyväskylään.
t.Matti
Tervetuloa Jyväskylään. Mukava saada protolle seuraa. Ajelitko tänään Vaajakosken moottoritietä neljän kieppeillä? Tuli proto vastaan töistä tullessa.
Missä kannattaa proton rekistörointikatsastus suorittaa eteläsuomen alueella?
Tiedustelin omalta lähikonttorilta proton r-katsastus,eivät luvanneet edes harkita.
Missä ois jo valmiiksi katsastus-setä ,jolla on tietoa näistä härveleistä???
Tiedustelin omalta lähikonttorilta proton r-katsastus,eivät luvanneet edes harkita.
Missä ois jo valmiiksi katsastus-setä ,jolla on tietoa näistä härveleistä???
Uskallan suositella, ainakin kaksi setää, jotka tietää protoista ja rekisteröinti onnistu, ehkä minun jättäni valojen poikkeutoristuskin tallesa päälikön mapisa.
http://www.katsastushinnat.fi/Sastamala ... okatsastus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.katsastushinnat.fi/Sastamala ... okatsastus" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänne palstalle kirjoittelee ainakin yksi katsastusmies jatkuvasti. En viitsi sanoa kuka ja missä töissä. (Keh keh)
Tähän astisista lähin Vammalan autokatsastus, jonne meiltä matkaa reilu 150km... löytyskö lähempäää?
-
Minä olen käyttänyt jo useamman vuoden Mäntsälässä katastuksessa
ensimmäinen kerta oli hieman aikaa vievä, kun selvitettiin valot ja roiskeläpät yms...
Linkissä löytyy myös minun Proton kuvatus konttorin montulta
http://www.mantsalanautokatsastus.fi/kuvia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ensimmäinen kerta oli hieman aikaa vievä, kun selvitettiin valot ja roiskeläpät yms...
Linkissä löytyy myös minun Proton kuvatus konttorin montulta
http://www.mantsalanautokatsastus.fi/kuvia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Porvoon A-kusetuksessa olen käyttänyt leimalla ilman ongelmia. Siellä myös rekisteröin ja ainoa mistä meinasi jäädä kiinni oli juurikin ajovalot ja siitäkin selvisi helpolla näyttämällä valojen poikkeuslupa lappua. Sotavalot ovat olleet koko ajan paikallaan toiminta valmiina eikä niistä ole kukaan kyselly mitään.
kaivan vähän tätä vanhaa aihetta.
olen ostamassa proto sisua ja aikomus totta kai rekisteröidä se jos kaupat kilvettömästä tulee.
minkälaista dokumenttia tähän toimeen tarvitaan?
olen ostamassa proto sisua ja aikomus totta kai rekisteröidä se jos kaupat kilvettömästä tulee.
minkälaista dokumenttia tähän toimeen tarvitaan?
jos häirittee yhdyssana virheet ja puuttuvat pilkut niin ottakaa tästä ja heittäkää paikalleen! ,,,,,,,
Omaani en oo vielä rekisteriin pistäny, mut mulla ei ainakaan ole kun puolustusvoimien materiaalinluovutustodistus ja kasa luovareita. Niillä meinasin pärjätä
Tossapa se poikkeuslupa ajovaloja varten.