niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Valvoja: sisua
niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
pieni kunnostus tuolle puolustusvoimien vanhalle sotaratsulle
entinen omistaja on muuttanut sisua enempi siviilisuuntaan
ja siistiminen alotettiin ruostevikojen korjauksilla
ovesta helma pois
sitten puskurille hiekkaa
ja maalia
sitten koko komeus hiontaväriin
siinä pintavärissä
entinen omistaja on muuttanut sisua enempi siviilisuuntaan
ja siistiminen alotettiin ruostevikojen korjauksilla
ovesta helma pois
sitten puskurille hiekkaa
ja maalia
sitten koko komeus hiontaväriin
siinä pintavärissä
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Siistiä! Mikä tuossa on vaihteistona, kun on tuollainen "vanha" keppi?
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Komeaa työtä! Hienoa että saadaan niittikoppi-kuviakin välillä tänne palstalle
Tuo vaihdekeppi sattui kanssa silmään, mikä vaihteisto ja mitä noilla lisävipstaakeilla ohjataan?
Tuo vaihdekeppi sattui kanssa silmään, mikä vaihteisto ja mitä noilla lisävipstaakeilla ohjataan?
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Leylandin kone ja fuller bvf-14 kepin lisävipstaakit on iso ja pien puoli ja pikku nappi on kytkin jarru loikkaria tässä ei oo mutta maasto alueet on
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Aivan, kytkinjarrun käyttöhän oli jossain alkuvaiheessa kepin vipstaakista. Liekkö vaikka parempi kuin kytkinpolkimessa?
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Ei sitä ainakaan tottumaton käyttäjä vahingossa käytä
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Komea Niittikoppi ja asiallinen väriyhdistelmä.
Risukärsä on aikaansaava kaveri!
Mites se Vanaja projekti etenee?
Risukärsä on aikaansaava kaveri!
Mites se Vanaja projekti etenee?
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
vanaja projekti herää henkiin juhannuksen jälkeen.. moottori pitäs kasata koppi maalata sitten vaan osaa kiinni ja reilusti
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Hieno auto! Piti ihan rekisteröityä tänne forumille kun on niin mielenkiintoisia juttuja. Pitkään olen katellut sopivaa vanhaa kuorma-autoa harrastusvälineeksi. Varusteina pitäisi mielellään olla nosturi ja vl-laitteet, jotta pääsisi hyödyntämään mm. rakennusprojekteissa. Nyt olisi yksi ehdot täyttävä pv:n vanha M168 kiikarissa, oli Nettikoneessakin mutta nyt sieltä jo pois (silti myynnissä edelleen). Vähän turhankin järeä ja erityisesti nosturi on iso, mutta haitanneeko tuo... Pitkän aikavälin tavoitteena olisi museointi. Tuoko pv tausta siihen jotain rajoitteita, voiko esim. värin valita vapaasti siviilimaailmasta? Onko kokeneilla niittikoppi konkareilla hyviä neuvoja harrastusta suunnittelevalle? Omat kokemukset Sisu merkkisistä autoista armeijan lisäksi on muutama tuhat kilometriä SM:llä 80-luvulta, pääasiassa tuli ajeltua Scaniaa ja Mersua.
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
raskaalla puolella museo rekisteröintiin voi värin valita ajan mukaiseksi eli omasta päästä vaan väritys (onhan eri kuljetus liikkeilläkin ollut omat värit kautta aikain) kunhan ei nyt aivan lähde nykyajan metalli hohto ja efekti maalailla maalaamaan eli parhaat sävyt näihin löytyvät ral värikartasta. runko kannattaa vetää teollisuus maaleilla (polyuretaani esim tikkurila temadur 90 ) ja koppi ja lava pbg delfleet. pv:n vanhat autot ei mielästäni tuo poikkeuksia rakenteluun onhan ne pohjiltaan siviili versioita ja päälli rakenteet voi vaihtaa ajan hengen mukaisiksi kukin tarvitsemalleen "työlle"
oletko ajatellut sellaista vaihtoehtoa että nosturi olisi kiinni lavassa jos meinaat vahtolava autoa ei tarvitse aina nosturia kuljettaa mukana
tähänkin on tarkoitus nosturi tulla.
oletko ajatellut sellaista vaihtoehtoa että nosturi olisi kiinni lavassa jos meinaat vahtolava autoa ei tarvitse aina nosturia kuljettaa mukana
tähänkin on tarkoitus nosturi tulla.
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
On nosturilla varustettu vaihtolavakin ollut vaihtoehtona. En ole koskaan käyttänyt moista tai asiaan perehtynyt, vaatii tietysti hydrauliikalta valmiudet nosturille, mutta saahan sen rakennettua. Riittääköhän noissa tapauksissa yleensä vl-laitteiden hydrauliikan öljytilavuus ja pumpun tuotto, vai joutuuko suurempiin muutostöihin? Toisaalta eihän vl-laitteet/kippi ja nosturi yhtäaikaa ole käytössä. Nettikoneessa yksi vl-laitteilla oleva niittikoppi ollutkin aika pitkään, mikä lie kun ei mene kaupaksi?
http://www.nettikone.com/sisu/m-162-niittikoppi/1268639
http://www.nettikone.com/sisu/m-162-niittikoppi/1268639
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Hienoa työtä taas kerran ei voi muuta kun ihmetellä.Katselin kanssa tuota vaihdekeppiä ja nyt sekin sitten selvis mikä laatikko siellä on.Samanlainen keppi on tälläkin palstalla keskustelluissa lokomon autonostureissa joskus tullut sellaista ihmeteltyä samalla työmaalla.Onko tässä 3:nen ja 4:nen ns.väärin päin .Leukuissa oli tuo käsikäyttöinen kytkinjarru kun taas rollseissa se oli kytkinpolkimessa syytä tähän en tiedä ehkä eri valmistajan kytkin???.risukärsä kirjoitti:Leylandin kone ja fuller bvf-14 kepin lisävipstaakit on iso ja pien puoli ja pikku nappi on kytkin jarru loikkaria tässä ei oo mutta maasto alueet on
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
joo 3 ja nelonen on väärin päin... tätä laatikkoa käytetty vain leylandin kanssa ( varmaan, ikinä sisuista tiedä ), tässä onkai yksilevykytki ja rolssi ja cummins koneisissa kaksilevy joten siinä kai syy kytkin jarruun
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Kyllä tota BVF-14 vaihteistoa käytettiin myös Rolls moottorisissakin ,en ole varma mutta mieltänyt että kaikissa telivetosissa moottorista riippumatta käyttivät sekä joihinkin nostotelisiin myös asensivat tuon laatikon kuten tähän Risukärsän autoon ,itellänikin on R-sarjassa toi laatikko mutta on asennettu jälkeenpäin ja on otettu eräästä samanlaisesta M-sarjan sisusta joka oli Rolls moottorinen .
Re: niittikopin valmistautuminen napapiirin keikalle
Joo ainakin 70-luvun Jyryn ohjekirjan mukaan näin oli.Eikös tämä laatikko ollut niitä Vanajan peruja vai oliko niissäkin jo 13-lovista? Millä vaihdekaaviolla tuosta saadaan 14-vaihdetta?? TYhmänä kysyn kun en ole moista koskaan ajanutJasa kirjoitti:Kyllä tota BVF-14 vaihteistoa käytettiin myös Rolls moottorisissakin ,en ole varma mutta mieltänyt että kaikissa telivetosissa moottorista riippumatta käyttivät sekä joihinkin nostotelisiin myös asensivat tuon laatikon kuten tähän Risukärsän autoon ,itellänikin on R-sarjassa toi laatikko mutta on asennettu jälkeenpäin ja on otettu eräästä samanlaisesta M-sarjan sisusta joka oli Rolls moottorinen .