Kontio LP138 Cvt -74
Valvoja: sisua
Kontio LP138 Cvt -74
Tuollainen vanha SA Kontio löyty ladosta ulkoruokintaan joutuneena syksyllä -12. Seuraavana keväänä väänsin siitä kaupat ja raahasin kotio. Reilut 10vuotta seissyt vähän ajettu Sisu sisälsi kaikkea pientä vikaa, mutta yhden talven nakeloimisella se alko liikkumaan omin avuin viime keväänä. Talven aikana tuli tehtyä myös lava. Jatkuu....
Re: Kontio LP138 Cvt -74
Alle löytyi myös uudenaikaiset tubeless pyörät.
Välillä Sisulla on tehty myös töitä. Rakennustelineenä se on kätevä sekä puutarhakoristeiden siirrossa sisään talveksi. Nyt on ollu hieman talvitaukoa Sisipuuhissa, mutta paljon olis vielä tekemistä. Poljinventtiili suhistaa ilmat pihalle ja lataus on kadoksissa. Öljyt on vaihdettu moottoriin ja laatikkoon , muut öljyt ja pakkasnesteet vaihtunee vielä ennen kevään ensi käynnistystä.
Välillä Sisulla on tehty myös töitä. Rakennustelineenä se on kätevä sekä puutarhakoristeiden siirrossa sisään talveksi. Nyt on ollu hieman talvitaukoa Sisipuuhissa, mutta paljon olis vielä tekemistä. Poljinventtiili suhistaa ilmat pihalle ja lataus on kadoksissa. Öljyt on vaihdettu moottoriin ja laatikkoon , muut öljyt ja pakkasnesteet vaihtunee vielä ennen kevään ensi käynnistystä.
Re: Kontio LP138 Cvt -74
Hyvän näköinen Kontio,todella näppärä laite.Kateellisena katselin vaihtolavalaitetta.Olet saanut melkoisen aarteen. Minun silmään jarrut näyttivät todella hyvännäköisiltä verrattuna normi rahtiautoihin,kaikki paikat kuin uutta.Ässässä ei kulumaa eikä ruostetta ja kengän rullatkin pyörineet.
Re: Kontio LP138 Cvt -74
Onhan se loistava laite harrastuskäyttöön. Jarrut oli vaan jumissa, ei juuri muuta vikaa. Autolla on mittarin mukaan ajettu 46tkm. -74 asenneettiin seitsemään Kontioon multiliftin vaihtolavalaitteet ja ne meni ilma- ja merivoimille, tuo lienee ehkä yksi niistä. Alkuperäinen rekisterinumero on SA-1788. Ensimmäinen omistaja "reservissä" sanoi ostaneensa sen Keuruun huutokaupasta, mutta kai se sentään Kalkusta tuli. Ensimmäinen katsastus siviilikilvissä oli kesällä 1998, seuraava 2001 ja saman vuoden jouluna poistettiin kilvistä. Jos nyt 14vuoden jälkeen taas pääsis maantielle. Eteen tuli uudet iskarit, ilmaletkut, ja jarrukelloihin kalvot. Sähköt on aiheuttanu hiukan vaivaa, Liitinrimojen alkuperäinen asennuspaikka on hiukan ahas...
Re: Kontio LP138 Cvt -74
Sain työ ja riemuvoiton juhannusviikolla kun sain Kontion latauksen toimimaan. Samalla tekasin pakoputken tieliikennekelpoiseen kuntoon. Aloin jo haaveilla siirtolappu testiajosta ja ehkä peräti katsastuksestakin vielä syksyllä. Vaan mitenkäs kävikään, Kontio päätti alkaa röyhimään pakkasnesteitä mäelle. Vaihdoin keväällä nesteet ja letkuja, ja nyt vaikuttaa siltä että johonkin on jääny ilmaa, tai sitten kansipahvi on päättäny kärytä. Termostaatti koppaa en saanu auki ilman väkivaltaa, joten se jäi keväällä katsomatta. Täytin paisuntasäiliön uudelleen ja sinne ei pulputa käydessä, öljytkin vielä ainakin oli puhtaat. Hiukan vaan haittaa nostotöitä kun pitää varoa lämpöjä.
Re: Kontio LP138 Cvt -74
Nesteen pulpaukset taisi johtua ilmasta järjestelmässä, nyt ne ainakin tuntuis loppuneen. Jottei menis liian hyvin niin startti hajosi. Välissä tuli kuitenkin otettua pieni video otos. https://www.youtube.com/watch?v=uq3jjiC5CfE
Re: Kontio LP138 Cvt -74
Viikonlopun agenda oli siirrellä harrastustamineita katon alle ja tehdä katto yhden päälle. Nosturiin pitäis talven aikana kyhätä kouralle hydrauliikka, joten se piti oikasta lavanrungolle. Kuvasin samalla vähän nosturia ja Sisua. Lavan lasku ja nostokin piti kuvata, mutta kas kun toinen multiliftin vaijeri tuli tiensä päähän vain 42vuotiaana. https://www.youtube.com/watch?v=DjuaGP09gPo